Тема. Героїчне
минуле у світовій літературі.
Мета:
• навчальна: узагальнити та
систематизувати вивчений учнями навчальний матеріал, який стосується життя та
творчості письменників, теорії літератури, змісту опрацьованих творів;
• розвивальна: розвивати логічне
мислення, увагу, спостережливість, уміння акумулювати власні знання,
удосконалювати комунікативні навички;
• виховна: виховувати любов до
книги, повагу до світових митців, інтерес
до творів світової літератури.
Тип уроку: узагальнення та систематизація.
Форма проведення: літературна гра-подорож.
Обладнання: портрети письменників, дидактичний матеріал (ескіз
ялинки, смайлики 3-х кольорів для оцінювання), презентація із 22 слайдів.
Епіграф:
І тільки той прожив
немарно, хто злу ішов наперекір.
Ігор Муратов
Хід уроку
1. Організаційний
момент. 2 хв.
2. Повідомлення теми й мети уроку.
Сьогодні ми з вами будемо подорожувати просторами героїчного минулого світової літератури. Але рухатимемося ми в одному напрямку – до
чарівного лісу, у якому на нас чекає гостя, усім нам добре відома, адже скоро стане бажаною у кожному домі. Як ви гадаєте – хто це? (Ялинка)
3.
Мотивація
навчальної діяльності.
І. Оскільки
нам доведеться подорожувати
різними країнами, тому ми з вами
скористаємося потягом, тобто –
подорожуватимемо від станції до станції. Як ви гадаєте, що нам потрібно для
того, щоб вирушити потягом у подорож?
Правильно – квитки. А купуватимемо ми
їх за наші знання. Отож, щоб
вирушити із першої зупинки під назвою «Вирушальна», вам потрібно придбати квитки, вартість яких –
знання з теорії літератури та знання
художніх творів.
Отож, зупинка перша – «Вирушальна». Слайди 1-6.
ІІ. Наступна зупинка нашої подорожі – зупинка
під назвою «Відома».
Бути
відомим нелегко. Всі про тебе все знають. Чи справді так? Перевіримо?
Я називатиму
факти з біографії письменника, творчість яких ви вивчали протягом семестру.
Якщо впізнаєте з першої спроби – отримаєте –
3 бали, з другої – 2, з третьої – 1 бал.
4.
Відтворення та застосування опорних знань.
Гра
«Упізнай героя» Слайди 7-12.
Робота письменника важка, але не менш
важка робота художника – декоратора. Отож, наступна наша зупинка – «Лабораторна». Вам відомо,
для чого призначені лабораторії? (для того, щоб щось досліджувати, проводити
експерименти і т.д.)
Отже, потрапивши на зупинку
«Лабораторну», перед вами постає завдання – прикрасити ялинку і прикрасами слугуватимуть художні твори, які вив вивчили
протягом першого семестру. Слайди 18.
Творча робота (вписати на роздрукованих картках з ялинками
назви творів, які вивчалися в кожному
розділі й записати героїв , а саме: праворуч – позитивних, ліворуч –
негативних). Слайд 19.
5. Узагальнення та систематизація знань.
Міні – проект « Прикраси ялинку» (учні
представляють творчі роботи, аналізуючи твір і визначаючи головну думку кожного
із записаних творів). Як підсумок -
ялинка, прикрашена іграшками. Слайд 20.
Учитель.
Ви гарно прикрасили ялиночки, це свідчить
про те, як ви працювали протягом семестру. Але зверніть увагу на ялинку (Слайд
20) – чого не вистачає для
довершення? ( верхівки).
Отже,
як ви уже зрозуміли, всі твори, з
якими ви познайомилися у І семестрі, пов’язані наскрізною ?? (ідеєю).
Робота з епіграфом. (визначення ідеї, яка
об’єднує вищезгадані твори). Слайд
21.
Наша подорож добігає
кінця. Завдяки знанням ви відшукали у чарівному лісі художніх
творів символ свят, що наближаються –
ялинку та своїми знаннями прикрасили її. Слайд 22.
Я бажаю вам гарних
веселих новорічних канікул.
6. Оцінювання знань та вмінь учнів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий